Реле часу - реле, призначене для створення незалежної витримки часу та забезпечення певної послідовності роботи елементів схеми. Реле часу застосовується у випадках, коли необхідно автоматично виконати якусь дію не відразу після появи сигналу, що управляє, а через встановлений проміжок часу.
Реле часу з електромагнітним уповільненням застосовуються лише за постійного струму. Крім основної обмотки, реле цієї серії мають додаткову короткозамкнену обмотку, що складається з мідної гільзи. При наростанні основного магнітного потоку він створює струм додаткової обмотці, який перешкоджає наростанню основного магнітного потоку. Через війну результуючий магнітний потік збільшується повільніше, час «торкання» якоря зменшується, ніж забезпечується витримка часу під час включенні. При відключенні струму в котушці рахунок індуктивності короткозамкнутого витка магнітний потік у реле якийсь час зберігається, утримуючи якір.
Реле часу з пневматичним уповільненням має спеціальний пристрій, що уповільнює - пневматичний демпфер, катаракт. Регулювання витримки здійснюється зміною перерізу отвору для забору повітря, як правило, за допомогою регулювального гвинта.
Реле часу з анкерним або годинниковим механізмом працює за рахунок пружини, що заводиться під дією електромагніту, і реле контакти спрацьовують тільки після того, як анкерний механізм відрахує час, виставлений на шкалі. Різновид подібних реле використовується у потужних (на струми в сотні та тисячі ампер) автоматичних вимикачах на напругу 0,4-10 кВ. Складові частини такого реле - механізм уповільнення та струмова обмотка, що зводить його пружину. Швидкість ходу механізму залежить від затягування пружини, тобто від струму в обмотці, по закінченні ходу механізм викликає відключення автомата, тим самим виконуючи функції теплового захисту від перевантажень, не потребуючи корекції за температурою навколишнього повітря.
Моторні реле часу призначені для відліку часу від 10 до декількох годин. Воно складається з синхронного двигуна, редуктора, електромагніту для зчеплення та розчеплення двигуна з редуктором, контактів. Електронне реле часу.
В електронних реле для отримання тимчасової затримки використовуються різні аналогові та цифрові схемотехнічні рішення. Як правило, це інтегральні ланцюги або цифрові логічні пристрої (таймери). Трапляються також реле часу на основі елементів мікропроцесорної техніки.